torsdag 1 maj 2008

Underhållning på hög nivå!

Vilken match! Den innehöll verkligen allt en semi ska innehålla. Det var dramatik, bra spel, spänning, glidtacklingar, gulakort, bortdömda mål och en straff. Viss det gjorde lite ont att se Liverpool istället för Arsenal vackra spel, men åter igen, vilken match!

Om jag är tvungen att välja så hade jag nog hoppats på Liverpool (Laura kommer slå mig för detta) men jag gillar verkligen inte Chelsea. Dels för att dom är lokalkonkurrenter till Arsenal, men dels för att dom är rätt så överskattade. Jag ska inte sticka under stolen med att dom har ett jäkla flyt, men det är enbart tack vare Abromovich. Visst han kanske inte sliter på plan som sina spelare, men han har pumpat in pengar i klubben som man pumpar in luft i ballonger.


Men nog om detta. Tillbaka till matchen, som var superb! Det låg i luften att Chelsea skulle ta hem detta och när Lampard stegade fram till straffpunkten så var det klart och Drogba satte verkligen den sista spiken i Liverppols kista. Jag lider med Liverpool som spelade bra, men det är ju det som är tjusningen med spelet, om man inte tar chanserna man får, så är det kört.

Men det roligaste var endo när jag skymtade Laura på kortsidan. Hon är verkligen en sann Chelsea fan, har man haft säsongsbiljetter sen man var 5, så har man all rätt att kalla sig för Mrs. Lampard.




Utsikten från Laura's plats

Inga kommentarer: