fredag 9 maj 2008

I am in no pain what so ever...eller kanske jo.

Mitt krig mot skavsåren har blossat upp igen. Jag trodde att dom hade retirerat och givit upp kriget, men icke. Dom la sig enbart i attackläge och den så kallade förlusten var enbart en skenmanöver, dom invaggade mig i en osäker trygghet och tron om att jag äntlogen hade vunnit., sen när första bästa tillfälle gavs så smög dom sig på mig baklänges! Det är verkigen lömska små jävlar jag har att göra med här. Alla tips och råd för en ev vinst tages emot tacksamt från min sida, antingen så är du med mig eller emot mig! Det är bara att välja sida.

Men nog om det.

Under simmningen igår så kom jag och Mooness fram till några saker.

  1. Det var ett bra tag sen vi var och simmade senast. Vi la märke till detta när vi lämnade badet. Solen sken och det var fortfarande ljust ute. Vi la märke till detta enbart för att det var snöstorm när vi kom ut förra gången och det var dessutom kolsvart utomhus och kallt!

  2. Vi har en tendens att alltid lämna badet träningsklädda. Vi skiter fullständigt i att ha på oss träningskäder på väg dit. Det är på nåt sätt mycket skönare att lämna nybadad och nyduschad i mjukisbyxor än i jeans.

  3. Det var en mycket bra dag att simma igår. Inga brunstiga småglin, inga tjejer som skulle visa upp sig genom att bada i underkläderna och inga som tyckte att motionsbassängen var det optimala stället att göra bomben i.

  4. Att killarna jag har fallit för den senaste tiden har samma namn som Mooness ex. Vi kan kalla dom för Stig-Björn och Klas-Göran.
  5. Jag och Mooness såg den roligaste synen igår. Situation Sthlm verkar inte så trovärdigt när uteliggaren som säljer tidningen står med ipodlurar i öronen, samtidigt som han försöker sälja några tidingar. Jag anar en uggla imossen!
  6. Jag har en tendens att bli lite vimsig innan vi ska simma. Ute vid receptionen där man betalar inträde vid badet så kan man även låsa in sina värde saker. Vi skulle göra detta och när vi precis kommit in i omklädningsrummet så upptäcker jag att min Ipod fortfarande ligger kvar i min ficka. TROTS Mooness påminnelse efter påminnelse och sen när vi skulle byta om så upptäckte jag att jag även glömde lägga in klockan i värde skåpet. (detta tvingade Mooness mig att skriva och erkänna...)

Nog om detta också.

Idag känner jag mig extra snygg. Men det kan enbart bero på att jag verkligen lagt ner tid på att se lite bra ut idag. Jag ska nämligen fixa nytt pass idag. Upptäckte till min förtret när jag skulle fixa en ansökan om Fotbolls EM's biljetter att mitt pass hade gått ut året innan. Inte bra, inte bra. Men det kanske inte bara är för passets skulle som jag ansträngt mig lite med utseendet idag...men det behöver jag inte gå in nu.


Men åter igen nog om detta.

Ikväll ska jag förgylla min afton med bio och massa popcorn. Det är nåt speciellt med att se en film på bio. Jag gillar att gå på bio, man får helt andra förväntningar och man kan verkligen koncentrera sig på filmen, om man inte är på date, för då sitter man och är mest nervös och kan inte koncentrera sig alls.

Nä...nu ska jag bege mig in i musikrapportens inte så underbara värld. Om jag inte har visat nåt livstecken om några timmar så är det bara att bege sig ut att leta!

Wish me luck!

Inga kommentarer: