tisdag 29 april 2008

Skavsår är djävulens påfund!


Hur kommer det sig att jag alltid får skavsår? Varje gång jag köper nya skor så försöker jag förebygga skavsåren med att alltid gå i skorna några dagar inne innan jag har på mig skorna utomhus. Men hjälper detta? NEJ! När man köper ett par skor så vill man ju kunna ha på sig dom på en gång utan att behöva våndas. Så är det aldrig i mitt fall, jag får alltid sätta på mig ett par skor på en gång, utan jag måste vänta och vänta och vänta innan jag kan ha mig dom utan att behöva oroa mig för skavsår.

Men idag orkade jag inte vänta. Jag tänkte att det var dags att sätta på sig dom nyinköpta ballerinaskorna, eftersom jag hade på mig dom hela lördagen så borde dom ju vara uttänjda nu, men ack så fel jag hade! Så nu sitter jag här med både plåster, kirugtejp och bomull i skorna för att det inte ska göra ont. Det positiva är att det inte gör lika ont på vänster foten som det gör på högerfoten, alltid något.


Mina bästa vänner idag är med andra ord Salvekvick och Micropore's kirugtejp. Så frågan är hur många ggr jag måste nämna dom och deras produkter för att dom ska gå med på att sponsra mig. Det vore ju hur grymt som helst.


Med ömma fötter begav jag mer ner till Meters terrass för att njuta av solen och för att skriva adressen på ett kuvert jag ska posta till Skellefte imorn. Det var nog det bästa jag gjort idag. Att sitta och lapa sol med en latte i handen är nog bland det skönaste man kan göra. Det jobbiga var bara att mina svarta jeans blev lite för varma, så det vart enbart 30 minuter i solen, sen blev det för varmt.


Nu kom världens bästa Mooness in till mig med en Kexchoklad! Så nu sitter vi här och moffar i oss Kechoklad och Daimkulor.
Mina stackars fötter

1 kommentar:

pappa jw sa...

men seriöst! de ä ju så spännande!