söndag 20 april 2008

Varför njuta av solen på Nytorget när man kan sitta i Frihamnen och pilla med grafik?

Hade tänkt spendera denna soliga söndag vid Nytorget, sittandes i solen med en latte i handen, men icke, istället sitter jag åter igen ute i hamnen och pillar med grafiken till program 103. Jag har inte ens en latte i handen utan istället har jag en kopp uppdrucken Earl Grey, visst det är väl inte så illa antar jag, men fel, fel, fel! Det är inte ok att sitta här ute när solen skiner och det inte existerar ett enda moln på den vårblåa himlen. Den enda ljuspunkten är väl att jag kan passa på att tvätta medans jag sitter här och ugglar.

På tal om tvätten, tycke jag var mycket listig när jag tog med mig tvätten hit så att jag kunde slå ihop 2 flugor i en smäll. Lassade in den första högen tvätt i maskinen och lallade iväg till Aviden. tänkte inte så mycket mer på det, och när den var klar så var det vara att lägga in den blöta och rena tvätten i torktummlaren, trodde jag! Hur har dom tänkt sig att man ska veta hur den funkar utan en enda instruktionslapp, tror jag stog där ett bra tag och pillade på varje knapp som fanns synlig. Efter mycket grubblande gav jag upp och lassade in allt i torkskåpet istället, så nu hänger min, förhoppningsvis, mindre blöda tvätt o torkar samtidigt som ännu en maskin blir ren. Imorn ska jag krypa till korset och fråga hur den funkar...ifall jag skulle spendera ännu en söndag här ute.




För att ta död på tiden så lyssnar jag på "P3 Live Session" med Duffy. Hon är verkligen grym, vilken röst, vilken passion, retro soul när den är som bäst. Hon låter faktiskt lite som Amy Winehouse, men om man jämnför dom så kan Amy gå och slänga sig i väggen, hon klår inte Duffy på långa vägar.


Duffy

Inga kommentarer: