måndag 6 oktober 2008

Helgens bravader

Jag har verkligen haft en av dom bästa helgerna på länge. I fredags tog jag det lugnt, var helt slut efter en intensiv jobbvecka. Men i lördags var det kanelbullensdag så jag o Joana firade detta med att baka 3 plåtar kanelbullar. Medans Joana jobbade med degen så passade jag på att fixa mat till oss. När bullarna var färdig jästa och gräddade var det dags för drinkar. Som vanligt lyckades vi igen och återigen låg vi på köksgolvet o vred oss av skratt.

Senare på kvällen begav vi oss in för att möta upp Tommy vid Morfar Ginko, där jag även träffade Alex. Har inte träffat henne sen jag slutade högstadiet så det var verkligen ett kärt återseende. Inne på Ginko var det väldigt mycket folk, eftersom vi kom ganska sent dit, men runt stängning kom Jocke dit o när vi drog vidare till Marie Laveau så hittade vi Philip på vägen.

Kvällen avslutades med efterfest hemma hos Jocke, väl där beordrade Joana honom att laga mat till oss eftersom hon var hungrig, snäll som han är så gjorde han detta. Sen blev det häng i soffan o jag lyckades övertala Jocke att ge mig fotmassage. Runt 7 snåret, när alla låg o halvsov så var det dags att bege sig hemåt, vilket vi alla gjorde.

Så om man sammanfattar helgen så har jag rehabiliterat knät, bakat bullar och hittat en till strömming i staden. Det hade inte kunnat bli bättre.

Inga kommentarer: