tisdag 16 september 2008

Dagens tistel!

Det finns nog inget som stör mig mer än folk som inte har folkvett när dom åker kommunalt. Visst jag förstår att man kanske är lite stressad och så, men det är ingen som helst anledning till att det ska vara ok att börja putta folk innan dörrarna ens har öppnats. Detta råkade jag ut för imorse. Jag står lugnt och stilla och väntar i på att dörrarna ska öppnas när jag känner att kvinnan bakom mig trycker sin västa i ryggen på mig för att jag ska börja gå framåt. Jag förstår att man kan råka göra sånt av misstag, men detta var inte av misstag. Jag kände verkligen hur hon tryckte sin västa upp mot min rygg för att mana på mig att gå av tåget. Hon såg att dörrarna inte var öppna eftersom ingen framför mig hade börjat gå av. Jag fick inte ens ett förlåt när jag vände mig om för att se vad stog på.

Det är verkligen dags för folk att lära sig hur man beter sig ute bland folk!

Inga kommentarer: