söndag 27 juli 2008

Utklassning, kvällsbad, sightseen o sushi

Solen skiner och jag mår bra. Denna helg var nog varit den roligaste hittills.

I fredags så samlade jag o Joana ihop nästan hela boulegänget, det var bara Philip o Lollo som saknades. Det var dags för returmatch. Petrus hade bestämt att viskulle spela på Reimersholme, eftersom han hade sett på eniro att dom hade en gursplan där, men ki fick vi när vi kom dit. det var en asfalterad basketplan, så det var bara att vandra tillbaka och då hittade vi en fotbollsplan där vi spenderade domnärmaste timmarna. Det blev tjejerna vs killarna. Jag o Joanna visade vart skåpert skulle stå och vann cleant med 3-0 i set...haha. Killarna var inte så glada efter detta så vi begav oss till långholmen, för kvällsbad, tjaffs o skratt.

Alla förutom jag hoppas glatt i vattnet, sen efter mycket om och men och en massa tjat så hoppade även jag i. Det var skönt förutom att jag skrapade upp foten mot en sten, inte så skönt som man kan tro.

Efter att ha försökt att torka sig och bli varm igen så var det rosen somlockade igen. Så där satt vi och hade det trevligt mörkret. På nåt konstigt sätt så lyckas alltid folk välta just mina glas, så jag fick inte i mig så mycket rose, men jag var glad iaf.

Petrus lyckades även guida Johannes (Joanas kompis) till oss och då blev det mycket trevligare. Sen efter mycket om och men och mer utspilld rose (mitt så klart) så drog vi vidare. en mycket bra kväll med andra ord.

Lördagen var jag bakis trött, inte bakis utan bara trött. så jag o Joana bestämde oss för att åka sightseen båt. Vilket var mycket kul, förutom att vi fick lära oss den hårda vägen att italienska tanter inte är snälla. Efter 2 timmar på båten så fick vi äntligen bege oss till fridhemsplan för att inhandla den efterlängtade sushin. Eftersom vi var så sjukt hungriga så köpte vi även med oss en massa andra saker som vi inte åt så mycket av. Vi njöt av maten på vår brygga, där vi fick sällkap av knott, getingar och annat folk, men vi hade trevligt iaf.

Nu ska jag bege mig in till hornstull för att bada med Joana. Men denna gången ska jag inte skada mig, det gjorde ju så ont sist.

Om du vill se några bilder så kan du gå in här eller här

Inga kommentarer: