lördag 13 december 2008

Cykeltur från helvetet!

Idag höll jag praktisk taget på att ha ihjäl mig själv. En av mina uppgifter denna dag var att kopiera en massa papper, närmare bestämt runt 350 ex. Så för att spara tid så tänkte jag att jag kunde cykla till kopieringsstället, ingen bra idé.

Jag fick lära mig den hårda vägen att denna cykel var mycket speciell. Pedalerna på cykeln från helvetet fortsatte nämligen att snurra så länge hjulen rullade, så när jag kom farandes nerför en backe så hade jag tre val.

1. Försöka ha kvar fötterna på pedalerna samtidigt som det ser ut som om jag vill att cykeln ska gå fortare i nedförsbacken
2. Bromsa o trampa samtidigt
3. Gå av cykeln o leda den nerför backen.

För att inte verka dum så valde jag alternativ nr 2. Det ända som upprepade sig i mitt huvud under denna skräckfyllda färd var ”jag kommer dö, jag kommer dö, jag kommer dö en plågsam död...” inte så kul. Men jag överlevde denna upplevelse och om jag måste iväg o kopiera igen så kommer jag gå, det får ta den tid det tar helt enkelt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hade du hjälm åtminstone? Var rädd om dig! Hjärnsubstans på thailändsk asfalt (eller NÅGON asfalt för den delen) är ingen hit.