fredag 2 maj 2014

Hur läker man sår som aldrig ens börjat läka?


   Sår som inte har läkt går inte att riva upp, man gör dom bara djupare. Det är där minnena sätter sig, både bra och dåliga. Min kropp, hjärna och framför allt hjärtat är fulla av sår och ärr som ännu inte läkt. Jag jobbar hårt för att dom ska läka, men just nu när jag öppnat upp mig totalt så är det ännu svårare. När man blottat sina djupaste känslor för någon som inte längre vill hjälpa till att läka dina så, vad gör man då? Försöker man läka såren själv med risk för att dom ska bli infekterade av egna sanningar?

   Jag vet att många tycker att mina val just nu är dumma, men jag känner mig halv, det känns som att något och någon saknas konstant. Jag kände mig hel en lång period, men nu känner jag mig halv igen. Jag har tappat sugen på det mesta och är det ingen som föreslår att ses så blir det så att jag stannar hemma för att slippa sätta på mig masken.

Inga kommentarer: